竟然找上了我這個窮到連鬼都懶得抓的人. . .

一個月以前,我在Kijiji掛Post說要賣 G3-500 NB 小白初號機。
說明期滿價高者得,期間陸續有網友開價,直到上週五...

* * * 這是對方的第一封信* * *
Hello,Am chin lucan ,Am Accountant Im interested in your item placed on KIJIJI.COM to make an offer 1 Of your item.Im buying it urgently for my son in west African NIGERIA . am offer you 2,500 usd with the shipment via EMS SPEED POST , i will do the fast transaction payment via Bank To Bank Transfer so provide me your bank details information for immediate payment.please note:mail me direct with your bank details to pay the money direct to your bank account .. i will pay by secure bank ok.just email me to chin_lucan@hotmail.com.
awaiting to hear from you in my mail box .thanks
* * * 這是對方的第一封信* * *

哇靠,要不要這麼好康啊,我個人估計市值不超過5K的東西,
Chin_lucan老兄開出2500美金(含運費)的天價,要買給他兒子ㄟ。

Wait...要寄去非洲 ?!
不太對,Kijiji目前主要推廣的是在地族群的互動,怎會有阿豆ㄚ找我買東西?
我貼中文佈告,要是他看的懂也會回我中文吧?
畢竟,應該沒有外國人會高估我的英文能力?
為了慎重起見,我把這位老大哥的來信,轉給兩位朋友看,
一個是英文翻譯,一個是Kijiji行銷部經理...後來一致認為是詐騙集團。

話說回來,我是個窮到連鬼都不敢抓的人,這2500美金對我來說,是個非常誘人的數字,
因此我抱持著天要灑錢給我,沒理由不接的心態下,回了他一封信...

* * * 這是我回他的信 * * *
Dear chin_lucan

Nice to get Ur Mail.But I need to make sure something...
First is the NB(G3-500)do not cost this price,I afraid u pay too much...
and i not sure if West African NIGERIA can inputcomputer Apple G series.

If U really wanna buy it,
Please mail to me detail address to ship this NB.

FYI
* * * 這是我回他的信 * * *

緊接著在發信隔天我就收到這樣一封回信,他們挺認真的,煞有其事哩!
* * *這是他們再回我的信* * *
Thanks for the email....okay
Send me your bank details to send the money ..okay

FULL NAME
BANK NAME
ACCOUNT NUMBER
TOTAL COST OF THE ITEM WITH THE SHIPMENT VIA EMS SPEED POST
(here is the shipping address below)
NAME ADEBAYO SAMUEL
ADDRESS #9FAKOREDE STREET OROGUN
CITY IBADAN
STATE OYO
COUNTRY NIGERIA
PHONE NUMBER +23452371086
ZIPCODE 23402

as soon as you send me your bank details i will make the payment asap
thanks
* * *這是他們再回我的信* * *

挖~這下不得了了...真的很想買ㄟ,那我要確認一下,寄到西非要多少錢,
先寄信跟他說個總價,請他準備匯款給我. . .
不過,國外銀行可以直接匯錢到我國內銀行的戶頭嗎??
還是要有外國轉匯功能?那我的銀行有嗎?
先查查看,寄到西非 / 奈及利亞 要花多少錢好了. . .

我說:請問GOOGLE大神,寄5Kg的包裹到西非要多少錢?
大神曰:國際詐騙滲透Y拍...相關佈告10則。
大神又曰:國際詐騙手法,VIAO非官方社群版...相關佈告20則。
大神再曰:...國際詐騙...通常是西非,埃及等國家,
...而且會說要急著送兒子女兒...相關佈告20則。

好吧,看來,就當做這個週末,因為一封垃圾信件,腎上腺素被刺激到了一下下。
錢,果然還是不會從天上掉下來啊. . . (嘆
arrow
arrow
    全站熱搜

    sontag0128 發表在 痞客邦 留言(5) 人氣()